Brandul tau este un lucru pe care il construiesti si protejezi constant. El este canalul de baza prin care iti consolidezi relatiile cu clientii si unul dintre cei mai importanti factori ce mentin sanatatea afacerii tale. Asa ca, brandul tau necesita multa atentie si implicare din partea ta!
Brandingul afacerii tale este un atu major, poate chiar unul dintre cele mai valoroase intrumente care asigura buna functionare a acesteia. Un brand recunoscut creeaza incredere, inspira clientii si te ajuta sa realizezi un marketing consecvent si de impact. Avem deseori tendinta sa ne gandim la marci in termeni de corporatii mari, precum Coca-Cola, Apple sau Amazon, dar toate aceste aspecte se aplica si in cazul intreprinderilor mici si pot fi la fel de importante.
Gandeste-te la brandul tau ca la personalitatea afacerii tale. Daca afacerea ta ar fi o persoana, cine ar fi si cum ar fi? Acest lucru ar trebui sa iti ofere o imagine de ansamblu asupra business-ului tau.
In termeni de baza, afacerea ta este ceea ce faci, dar brandul este cine esti cu adevarat. Brandingul este modul in care clientii tai iti vad afacerea si valorile pe care le asociaza acesteia. Sarcina ta este sa te asiguri ca perceptia clientilor este cat se poate de pozitiva – si la fel de important, ca este o potrivire cu ceea ce tu incerci sa le oferi, de fapt. Deci, cum poti obtine acest lucru?
Ei bine, ar trebui sa identifici pozitionarea brandului tau. Acest lucru determina modul in care clientii tai iti percep produsul, respectiv serviciile. Care este primul lucru care apare in mintea clientului cand se gandeste la brandul tau?
Cel mai simplu mod de a intelege acest lucru este de a compara pozitionarea marcii tale cu celelalte branduri similare intalnite pe piata. De exemplu, Coca Cola si Schweppes Tonic sunt ambele bauturi racoritoare, dar pozitionarea lor de brand este foarte diferite – Coca este o bautura apreciata de toate varstele ( mai ales de cei tineri), in timp ce Schweppes este asociat mai mult cu un produs sofisticat pentru un consumator adult.
Un truc care te poate ajuta sa iti pozitionezi brandul este sa te gandesti la trei cuvinte care, atunci cand sunt folosite impreuna, vor descrie in mod unic produsul sau serviciul tau. Urmarind acelasi exemplu, ne putem gandi la Coca Cola in felul urmator: distractie, tineri, traditional.
- Tehnici de vanzare
- Finanate si economie
- Management si leadership
- Marketing si branding
- Marketing online
- Resurse umane
- PR si comunicare
- Idei de afaceri
- Interviuri antrepenori de succes
- Povesti despre afaceri de succes
-
Tehnici de vanzare
Tehnici de vanzare
Tehnici de vanzare
-
Cum sa fii un lider eficient
Cum sa fii un lider eficient
Cum sa fii un lider eficient
-
Cum sa fii un lider eficient
Cum sa fii un lider eficient
Cum sa fii un lider eficient
-
Instrumente creative pentru reclame virale
Instrumente creative pentru reclame virale
Instrumente creative pentru reclame virale
-
Marketing online
Marketing online
Marketing online
-
Resurse umane
Resurse umane
Resurse umane
-
PR si comunicare
PR si comunicare
PR si comunicare
-
Start afacere
Start afacere
Start afacere
-
Start afacere
Start afacere
Start afacere
-
Start afacere
Start afacere
Start afacere
Apoi, aruncam o privire asupra brandului similar, Schweppes Tonic: sofisticat, matur, fresh.
Dupa ce ai gasit cele trei cuvinte care descriu cel mai bine produsul tau, ai obtinut pozitionarea marcii tale. Acum poti construi cu usurinta restul elementelor brandului tau in jurul acestui principiu!
